söndag 4 oktober 2015

Shabby memoboard på 5 minuter

Visste inte riktigt vad jag skulle döpa min nya skrot
kreation till så det fick bli titeln ovan :)
Var på ett besök till bokhandeln i Nykarleby härom veckan
och där “hoppade” några stora pappersklämmor i shopping bagen
utan att jag riktigt visste vad jag hade tänkt göra med dem…
Nu har då idén mognat fram och det fick bli en mycket enkel,
med betoning på enkel, memoboard. Här har jag då tänkt klämma
fast små memo lappar och annat viktigt eller vackert :)
Konstruktionen är inte mera invecklad än en grånad planka ur
vedhögen, några gamla rejäla smidesspikar och pappersklämmorna.
Såsom mycket av mina andra skapelser så är den lätt att slänga
i spisen (utan spikar och klämmor förstås ;)) när jag tröttnat…
Men just nu så fyller den sin funktion och jag är nöjd!

3013 

3015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar