lördag 20 december 2014

Bokblommor i mitt “julträd”

Blev ju inspirerad av Ernst´s julträd som han gjorde i ett avsnitt av
programmet Jul med Ernst. Så jag har påbörjat en egen version!
I min version så hänger trädet i luften istället för att stå i en vas/kruka,
och blommorna är inte lika färggranna utan är gjorda av boksidor :)
Men riktigt färdigt är det inte ännu, för det fattas en ljusslinga och
kanske lite grönt :) Vi får se vad jag hittar på…
Så jag får återkomma med mitt “julträd”, fast egentligen så är det lika
snygg året runt, man får bara variera lite vad som hänger i det :)

6062
6059
6052
Pappersblommorna så gör man enkelt med ca sju boksidor “staplade” på
varandra. Rita en lagom stor rund cirkel och klipp ut. Jag klippte lite vågiga
kanter runt cirkeln för att få mer “blomkänsla”. Sen så är det bara att
göra två små hål en bit ifrån varandra (i mitten) och trä ett band igenom de
båda hålen. Nu får man börja skrutta ihop ett lager i taget tills man har en
blomma! Och bandet man trädde igenom i början så kan man nu använda till att
knyta fast blomman var man vill :)

 

5 kommentarer: