onsdag 19 november 2014

Girlang x2

Tycker att det är roligt med lite girlanger här och där så jag tänkte
visa två enkla versioner som jag har pysslat ihop. Den första så är av
boksidor (surprise! :)). Har helt enkelt klippt ut cirklar av boksidor och limmat
ihop två och två med snöret emellan. Lätt som en plätt! Tänkte använda det
i julgranen i år. Sen den andra med garntofsar. Där har jag använt min hand att
linda garnet runt, när tillräckligt med varv är lindade (beroende på hur tjock tofs man vill ha)
så klipper man upp i en ända och knyter i andra. Jättefin beskrivning nu men…
Det finns ju på internätet om man inte förstår hur jag menar :)
Sedan har jag trätt ett långt band genom tofsarna och hängt upp!
Blev lite mysig tycker jag, vad tycker ni?

 
3756
3767 
2981

1 kommentar:

  1. Fint :) här är lite tips på återbruk av strumpor :) Supersöta figurer man kan göra :)

    http://www.craftpassion.com/2014/03/sock-bunny-lop-eared.html/2

    SvaraRadera