lördag 17 maj 2014

“Skära” glasflaskor

 

Har länge haft i tankarna att stöpa ljus i gamla flaskor…
Men för att kunna stöpa ljusen i flaskorna så behöver man ju
få “av” dem på något sätt, och helst utan en massa krångel.
Så till all min lycka så fann jag en pin på pinterest om just detta!
Och nu ikväll så kan jag själv garantera att det fungerar
(var lite skeptisk först), för nu är det provat!
Såhär gjorde jag: 

skära glas 1. Du behöver en glasflaska (förstås :)), nagellacksborttagningsmedel,
snöre och en balja med iskalltvatten.
2. Linda snöret ungefär 2 varv runt flaskan där du vill att flaskan skall gå av.
3. Dränk snöret i nagellacksborttagningsmedel, se till att det verkligen är
genomdränkt. Tänd eld på snöret och snurra sakta runt flaskan så det får
brinna ordentligt.
4. Efter att det brunnit ca 20sek eller innan det slocknar så lägg ner flaskan
i det iskalla vattnet och den knäcks direkt.

För mig tog det 3 försök innan det gick som jag ville, testade med garn de första
2 gångerna och då fungerade det inte. Men tredje gången med natursnöret så
var det inga problem! Så nu skall här göras vackra ljus av ölflaskor…
Fortsättning följer….!

0558

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar